Strona główna | Mapa serwisu | English version
   

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego
Dokumentacja > Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego

Plan rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego
 




Publiczne Gimnazjum w Łubnicach





PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO



mgr Martyny Drobiny

nauczyciela mianowanego

Publicznego Gimnazjum
w Łubnicach

ubiegającego się o stopień zawodowy

nauczyciela dyplomowanego 



Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy

Data rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2007 r.

Data zakończenia stażu: 31 maj 2010 r.







(Zastrzega się możliwość modyfikacji Planu Rozwoju Zawodowego w trakcie odbywania stażu)


 



Zadania

Sposoby i formy realizacji

Termin realizacji

Sposób dokumentowania

1

2

3

4

§ 8 ust. 2 pkt 1

Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust.1 – 3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją.

Zapoznanie się                       z procedurą awansu zawodowego.

Analiza przepisów prawa oświatowego: Karta Nauczyciela  z dnia 26 stycznia 1982r. (z późniejszymi zmianami), Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r.



Zapoznanie się      z materiałami publikowanymi na stronach internetowych np: MEN, portalu Eduseek.



Autorefleksja – analiza mocnych
i słabych stron dotychczasowej pracy.



Opracowanie planu rozwoju zawodowego zgodnie                  potrzebami gimnazjum.



Uzyskanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu.



Złożenie wniosku
o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.

VIII/IX 2007 r.








































IX 2007 r.









V 2010r.

Poprawne sformułowanie: wniosku                o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju zawodowego, wniosku                 o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego.



























Plan rozwoju zawodowego.








Sprawozdanie          z realizacji planu rozwoju zawodowego.





Ocena dorobku zawodowego za okres stażu.

Wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.

Śledzenie                i analizowanie zadań i potrzeb szkoły.

Analiza dokumentacji szkolnej: Statutu, Programu szkoły, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, regulaminów.

IX 2007 r.



Uwzględnienie potrzeb szkoły        
w planie rozwoju.

Czynny udział         w tworzeniu narzędzi do wewnątrzszkolnego mierzenia jakości pracy szkoły.



Opracowanie ankiet dla rodziców              i pracowników szkoły oraz ich analiza                 i podsumowanie.

Okres stażu

Zbiór ankiet wraz    z podsumowującą analizą.

Rozwój twórczego potencjału młodzieży.



Spotkania ukierunkowane na rozwój twórczości kabaretowej młodzieży gimnazjalnej.

Okres stażu

Scenariusze apeli, kronika klasy.

Systematyczne poszerzenie wiedzy w zakresie pracy wychowawczo – dydaktycznej i opiekuńczej oraz wykorzystanie jej    w celu podnoszenia jakości pracy szkoły.

Udział                w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z własnymi zainteresowaniami oraz potrzebami szkoły.



Systematyczne zapoznawanie się z literaturą pedagogiczną.



Korzystanie         z zasobów biblioteki, publikacji zamieszczonych  w prasie, Internecie oraz własnych nabytych pozycji książkowych.

Okres stażu

  zgodnie             z potrzebami szkoły oraz zainteresowaniami nauczyciela.






Okres stażu

Zaświadczenia        o ukończeniu różnorodnych form doskonalenia zawodowego.








Dziennik lektur.

Analiza                   i wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych        w doskonaleniu efektów kształcenia.

Przygotowanie egzaminów próbnych             z matematyki dla klas drugich.



Opracowanie analiz                  i konstruowanie planów naprawczych po egzaminie gimnazjalnym      w klasie III – część matematyczno-przyrodnicza.



Opis i analiza egzaminów próbnych klas drugich.




Opis i analiza wyników egzaminu gimnazjalnego klas trzecich.

Podsumowanie rocznej pracy           z wnioskami             i aktualizacja.

Analiza przebiegu pracy, samoocena i autorefleksja.



VIII 2008r., 2009r.

Sprawozdania potwierdzone przez dyrektora.


 

§ 8 ust. 2 pkt. 2

Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej.

Stosowanie technologii komputerowej    w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych oraz różnorodnych materiałów dla rodziców.

Opracowanie dokumentów.


 



Wykorzystanie Internetu jako dodatkowego źródła w pracy dydaktyczno – wychowawczej.



Motywowanie młodzieży do korzystania             z komputera i Internetu.



Przygotowanie materiałów do zamieszczenia na stronach internetowych.

Okres stażu






Okres stażu








Okres stażu






Okres stażu



Materiały opracowane

z wykorzystaniem technologii komputerowej.

Opis wykorzystania, materiały.



Prace wykonane podczas zajęć komputerowych.



Zaświadczenia. Materiały zamieszczone na stronach internetowych: scenariusze, plan rozwoju zawodowego itp.


 

§ 8 ust. 2 pkt. 3

Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.

Praca na rzecz rady pedagogicznej     i  innych nauczycieli.

Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach rady pedagogicznej.



Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli szkoły; opracowanie i udostępnienie innym nauczycielom scenariuszy zajęć.



Obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczycieli – dzielenie się doświadczeniem.

Okres stażu






Okres stażu













Okres stażu

Protokoły posiedzeń, potwierdzenie dyrektora.

Scenariusze zajęć, potwierdzenie obecności nauczyciela.









Notatki                z obserwacji zajęć.

Wymiana doświadczeń       i spostrzeżeń       z nauczycielami tego samego przedmiotu.

Udział w pracach zespołu matematyczno-przyrodniczego podczas tworzenia planów pracy, programów, organizowania konkursów przedmiotowych, opracowywania diagnoz, pomiarów osiągnięć edukacyjnych ucznia, konstruowania analiz egzaminów próbnych     i gimnazjalnych oraz pisania planów naprawczych.



Pomoc w przygotowaniu lekcji koleżeńskiej.



Współpraca z klubem WSiP „Pomagamy uczyć”

(odwiedzanie strony internetowej www.wsip.pl).

Okres stażu



























Okres stażu

Opis i analiza umiejętności, sprawozdania.



























Prenumerata biuletynu klubu nauczyciela „Pomagamy uczyć” - wykorzystanie materiałów w pracy dydaktycznej.

Współpraca          z przedstawicielem WSiP województwa łódzkiego.


 

§ 8 ust. 2 pkt. 4 a

Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą,pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.

Opracowanie       i wdrożenie do realizacji programu ukierunkowanego na zachowanie bezpieczeństwa..

Zgromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania programu oraz merytoryczne opracowanie jego treści.

IX 2007 r.







Program „Bezpieczna energia”, potwierdzenie dyrektora            o realizacji programu.

Opracowanie       i wdrożenie programu zajęć dydaktyczno – wyrównawczych z matematyki dla gimnazjum.

Opracowanie programu, jego zatwierdzenie i wdrożenie do realizacji.

IX 2007 r.







Program zajęć dydaktyczno – wyrównawczych    z matematyki, potwierdzenie dyrektora            o realizacji.

Opracowanie       i wdrożenie do realizacji programu „Stop agresji”.

Zgromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania programu oraz merytoryczne opracowanie jego treści.

2007 r.

Program „Stop agresji”, potwierdzenie dyrektora o realizacji programu.


 

§ 8 ust. 2 pkt. 4 c

Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

Organizowanie imprez                  i uroczystości szkolnych zgodnie z harmonogramem  i podejmowanych  z własnej inicjatywy.

Opracowanie scenariuszy imprez        i uroczystości szkolnych.



Przygotowanie uczniów do występów szkolnych i środowiskowych.



Współpraca z rodzicami.

Okres stażu



Potwierdzenie dyrektora, scenariusze imprez i uroczystości szkolnych, sprawozdania.

Organizowanie konkursów dydaktycznych.

Współorganizowanie     z innymi nauczycielami konkursów matematycznych, fizycznych itp.



Zorganizowanie Szkolnego turnieju wiedzy o Gminie Łubnice.



Uczestnictwo             w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym „Test Matematyka Plus” Oxford

Okres stażu








III 2007 r.

Sprawozdania z przeprowadzonych konkursów.


 

§ 8 ust. 2 pkt. 4 e

Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.

Współpraca z biblioteką celem rozwijania u młodzieży zainteresowań czytelniczych.

Opracowanie planu spotkań, przygotowanie gazetki na podstawie zgromadzonych materiałów.



Przygotowanie międzyklasowego konkursu na wiersz       o tematyce matematyczno – przyrodniczej, celem promowania dzieci wybitnie zdolnych oraz podnoszenia u młodzieży poczucia własnej wartości.

Okres stażu









Rok szkolny 2008/2009

Potwierdzenie nauczyciela bibliotekarza, dyrektora oraz zdjęcia.



Opracowanie przebiegu konkursu, przygotowanie scenariusza.

Wykonywanie dodatkowych zadań na rzecz edukacji.

Organizowanie wycieczek klasowych, imprez klasowych, konkursów itp.

Okres stażu

Karty wycieczki, scenariusze imprez.

Podejmowanie działań na rzecz integracji poprzez aktywną współpracę        z podmiotami środowiska lokalnego.

Organizowanie pieszych wycieczek, w celu lepszego poznania najbliższego środowiska społecznego.



Współpraca                 z organizacjami działającymi na terenie szkoły.



Współpraca z Urzędem Gminy w Łubnicach.



Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.



Współpraca                 z Niepublicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Mediana” s.c.



Współpraca z Policją.



Współpraca z rodzicami   i Radą Rodziców Publicznego Gimnazjum w Łubnicach.

Okres stażu

Zaświadczenie, potwierdzenia współpracy.

Wpisy                 w dziennikach zajęć.

Zdjęcia, artykuły   z gazet.





§ 8 ust. 2 pkt 4 f

Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej.

Opublikowanie      w portalu internetowym”Planu rozwoju zawodowego”.



Przygotowanie planu oraz przesłanie na stronę internetową.

IX 2007 r.

Publikacja na stronie internetowej.

Opracowanie         i publikacja materiałów.



Opracowanie scenariuszy na różne uroczystości szkolne     i przekazanie go bibliotece.



2010 r.

Poświadczenie dyrektora             i bibliotekarza.


 

§ 8 ust. 2 pkt 5

Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych,    z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.

Diagnoza wybranego problemu edukacyjnego lub wychowawczego.

Obserwacja sytuacji wychowawczej.



Wyodrębnienie konkretnego przypadku.



Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych.



Opis efektów przeprowadzonych działań.

Okres stażu

Opis i analiza przypadku.

Wyniki klasyfikacji,       a egzamin gimnazjalny       z części matematyczno-przyrodniczej.

Analiza wyników egzaminu próbnego uzyskanych przez uczniów klas drugich.



Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego uczniów klas trzecich, zebranie wyników         z okresu dwóch lat, porównanie, wyciągnięcie wniosków, postawienie diagnozy.

2008 – 2009 r.

Opis i analiza przypadku.



Wpisz zawartość strony