Publiczne Gimnazjum w Łubnicach
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
mgr Martyny Drobiny
nauczyciela mianowanego
Publicznego Gimnazjum w Łubnicach
ubiegającego się o stopień zawodowy
nauczyciela dyplomowanego
Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy
Data rozpoczęcia stażu: 1 wrzesień 2007 r.
Data zakończenia stażu: 31 maj 2010 r.
(Zastrzega się możliwość modyfikacji Planu Rozwoju Zawodowego w trakcie odbywania stażu)
Zadania
| Sposoby i formy realizacji
| Termin realizacji
| Sposób dokumentowania
| 1
| 2
| 3
| 4
|
§ 8 ust. 2 pkt 1
Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust.1 – 3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją.
| Zapoznanie się z procedurą awansu zawodowego.
| Analiza przepisów prawa oświatowego: Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. (z późniejszymi zmianami), Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004r.
Zapoznanie się z materiałami publikowanymi na stronach internetowych np: MEN, portalu Eduseek.
Autorefleksja – analiza mocnych i słabych stron dotychczasowej pracy.
Opracowanie planu rozwoju zawodowego zgodnie potrzebami gimnazjum.
Uzyskanie pozytywnej oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu.
Złożenie wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.
| VIII/IX 2007 r.
IX 2007 r.
V 2010r.
| Poprawne sformułowanie: wniosku o rozpoczęcie stażu, planu rozwoju zawodowego, wniosku o wszczęcie postępowania kwalifikacyjnego.
Plan rozwoju zawodowego.
Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego.
Ocena dorobku zawodowego za okres stażu.
Wniosek o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego.
| Śledzenie i analizowanie zadań i potrzeb szkoły.
| Analiza dokumentacji szkolnej: Statutu, Programu szkoły, Wewnątrzszkolnego Systemu Oceniania, regulaminów.
| IX 2007 r.
| Uwzględnienie potrzeb szkoły w planie rozwoju.
| Czynny udział w tworzeniu narzędzi do wewnątrzszkolnego mierzenia jakości pracy szkoły.
| Opracowanie ankiet dla rodziców i pracowników szkoły oraz ich analiza i podsumowanie.
| Okres stażu
| Zbiór ankiet wraz z podsumowującą analizą.
| Rozwój twórczego potencjału młodzieży.
| Spotkania ukierunkowane na rozwój twórczości kabaretowej młodzieży gimnazjalnej.
| Okres stażu
| Scenariusze apeli, kronika klasy.
| Systematyczne poszerzenie wiedzy w zakresie pracy wychowawczo – dydaktycznej i opiekuńczej oraz wykorzystanie jej w celu podnoszenia jakości pracy szkoły.
| Udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego zgodnie z własnymi zainteresowaniami oraz potrzebami szkoły.
Systematyczne zapoznawanie się z literaturą pedagogiczną.
Korzystanie z zasobów biblioteki, publikacji zamieszczonych w prasie, Internecie oraz własnych nabytych pozycji książkowych.
| Okres stażu
zgodnie z potrzebami szkoły oraz zainteresowaniami nauczyciela.
Okres stażu
| Zaświadczenia o ukończeniu różnorodnych form doskonalenia zawodowego.
Dziennik lektur.
| Analiza i wykorzystanie wyników egzaminów zewnętrznych w doskonaleniu efektów kształcenia.
| Przygotowanie egzaminów próbnych z matematyki dla klas drugich.
Opracowanie analiz i konstruowanie planów naprawczych po egzaminie gimnazjalnym w klasie III – część matematyczno-przyrodnicza.
|
| Opis i analiza egzaminów próbnych klas drugich.
Opis i analiza wyników egzaminu gimnazjalnego klas trzecich.
| Podsumowanie rocznej pracy z wnioskami i aktualizacja.
| Analiza przebiegu pracy, samoocena i autorefleksja.
| VIII 2008r., 2009r.
| Sprawozdania potwierdzone przez dyrektora.
|
§ 8 ust. 2 pkt. 2
Wykorzystanie w pracy technologii informatycznej i komunikacyjnej.
| Stosowanie technologii komputerowej w opracowywaniu dokumentacji, narzędzi badawczych oraz różnorodnych materiałów dla rodziców.
| Opracowanie dokumentów.
Wykorzystanie Internetu jako dodatkowego źródła w pracy dydaktyczno – wychowawczej.
Motywowanie młodzieży do korzystania z komputera i Internetu.
Przygotowanie materiałów do zamieszczenia na stronach internetowych.
| Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu
| Materiały opracowane
z wykorzystaniem technologii komputerowej.
Opis wykorzystania, materiały.
Prace wykonane podczas zajęć komputerowych.
Zaświadczenia. Materiały zamieszczone na stronach internetowych: scenariusze, plan rozwoju zawodowego itp.
|
§ 8 ust. 2 pkt. 3
Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnętrznego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć.
| Praca na rzecz rady pedagogicznej i innych nauczycieli.
| Aktywne uczestnictwo w posiedzeniach rady pedagogicznej.
Prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli szkoły; opracowanie i udostępnienie innym nauczycielom scenariuszy zajęć.
Obserwacja zajęć prowadzonych przez nauczycieli – dzielenie się doświadczeniem.
| Okres stażu
Okres stażu
Okres stażu
| Protokoły posiedzeń, potwierdzenie dyrektora.
Scenariusze zajęć, potwierdzenie obecności nauczyciela.
Notatki z obserwacji zajęć.
| Wymiana doświadczeń i spostrzeżeń z nauczycielami tego samego przedmiotu.
| Udział w pracach zespołu matematyczno-przyrodniczego podczas tworzenia planów pracy, programów, organizowania konkursów przedmiotowych, opracowywania diagnoz, pomiarów osiągnięć edukacyjnych ucznia, konstruowania analiz egzaminów próbnych i gimnazjalnych oraz pisania planów naprawczych.
Pomoc w przygotowaniu lekcji koleżeńskiej.
Współpraca z klubem WSiP „Pomagamy uczyć”
(odwiedzanie strony internetowej www.wsip.pl).
| Okres stażu
Okres stażu
| Opis i analiza umiejętności, sprawozdania.
Prenumerata biuletynu klubu nauczyciela „Pomagamy uczyć” - wykorzystanie materiałów w pracy dydaktycznej.
Współpraca z przedstawicielem WSiP województwa łódzkiego.
|
§ 8 ust. 2 pkt. 4 a
Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą,pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich.
| Opracowanie i wdrożenie do realizacji programu ukierunkowanego na zachowanie bezpieczeństwa..
| Zgromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania programu oraz merytoryczne opracowanie jego treści.
| IX 2007 r.
| Program „Bezpieczna energia”, potwierdzenie dyrektora o realizacji programu.
| Opracowanie i wdrożenie programu zajęć dydaktyczno – wyrównawczych z matematyki dla gimnazjum.
| Opracowanie programu, jego zatwierdzenie i wdrożenie do realizacji.
| IX 2007 r.
| Program zajęć dydaktyczno – wyrównawczych z matematyki, potwierdzenie dyrektora o realizacji.
| Opracowanie i wdrożenie do realizacji programu „Stop agresji”.
| Zgromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania programu oraz merytoryczne opracowanie jego treści.
| 2007 r.
| Program „Stop agresji”, potwierdzenie dyrektora o realizacji programu.
|
§ 8 ust. 2 pkt. 4 c
Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
| Organizowanie imprez i uroczystości szkolnych zgodnie z harmonogramem i podejmowanych z własnej inicjatywy.
| Opracowanie scenariuszy imprez i uroczystości szkolnych.
Przygotowanie uczniów do występów szkolnych i środowiskowych.
Współpraca z rodzicami.
| Okres stażu
| Potwierdzenie dyrektora, scenariusze imprez i uroczystości szkolnych, sprawozdania.
| Organizowanie konkursów dydaktycznych.
| Współorganizowanie z innymi nauczycielami konkursów matematycznych, fizycznych itp.
Zorganizowanie Szkolnego turnieju wiedzy o Gminie Łubnice.
Uczestnictwo w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym „Test Matematyka Plus” Oxford
| Okres stażu
III 2007 r.
| Sprawozdania z przeprowadzonych konkursów.
|
§ 8 ust. 2 pkt. 4 e
Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami.
| Współpraca z biblioteką celem rozwijania u młodzieży zainteresowań czytelniczych.
| Opracowanie planu spotkań, przygotowanie gazetki na podstawie zgromadzonych materiałów.
Przygotowanie międzyklasowego konkursu na wiersz o tematyce matematyczno – przyrodniczej, celem promowania dzieci wybitnie zdolnych oraz podnoszenia u młodzieży poczucia własnej wartości.
| Okres stażu
Rok szkolny 2008/2009
| Potwierdzenie nauczyciela bibliotekarza, dyrektora oraz zdjęcia.
Opracowanie przebiegu konkursu, przygotowanie scenariusza.
| Wykonywanie dodatkowych zadań na rzecz edukacji.
| Organizowanie wycieczek klasowych, imprez klasowych, konkursów itp.
| Okres stażu
| Karty wycieczki, scenariusze imprez.
| Podejmowanie działań na rzecz integracji poprzez aktywną współpracę z podmiotami środowiska lokalnego.
| Organizowanie pieszych wycieczek, w celu lepszego poznania najbliższego środowiska społecznego.
Współpraca z organizacjami działającymi na terenie szkoły.
Współpraca z Urzędem Gminy w Łubnicach.
Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.
Współpraca z Niepublicznym Zakładem Opieki Zdrowotnej „Mediana” s.c.
Współpraca z Policją.
Współpraca z rodzicami i Radą Rodziców Publicznego Gimnazjum w Łubnicach.
| Okres stażu
| Zaświadczenie, potwierdzenia współpracy.
Wpisy w dziennikach zajęć.
Zdjęcia, artykuły z gazet.
|
§ 8 ust. 2 pkt 4 f
Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej.
| Opublikowanie w portalu internetowym”Planu rozwoju zawodowego”.
| Przygotowanie planu oraz przesłanie na stronę internetową.
| IX 2007 r.
| Publikacja na stronie internetowej.
| Opracowanie i publikacja materiałów.
| Opracowanie scenariuszy na różne uroczystości szkolne i przekazanie go bibliotece.
| 2010 r.
| Poświadczenie dyrektora i bibliotekarza.
|
§ 8 ust. 2 pkt 5
Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony.
| Diagnoza wybranego problemu edukacyjnego lub wychowawczego.
| Obserwacja sytuacji wychowawczej.
Wyodrębnienie konkretnego przypadku.
Ustalenie i zastosowanie środków zaradczych.
Opis efektów przeprowadzonych działań.
| Okres stażu
| Opis i analiza przypadku.
| Wyniki klasyfikacji, a egzamin gimnazjalny z części matematyczno-przyrodniczej.
| Analiza wyników egzaminu próbnego uzyskanych przez uczniów klas drugich.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego uczniów klas trzecich, zebranie wyników z okresu dwóch lat, porównanie, wyciągnięcie wniosków, postawienie diagnozy.
| 2008 – 2009 r.
| Opis i analiza przypadku.
|
Wpisz zawartość strony |